poniedziałek, 7 kwietnia 2014

hej ludzie, nie piszę nie piszę, ale jak zobaczyłam ile było wyświetleń to pomyślała, no to dziś napiszesz Karolciu naprawdę długi post... Jak będą kom. to będę pisać dalej, ucieszyłabym się jakbyście dali mi jakies tematy do pisania :P


zbliżają się święta wielkanocne i chcę tu wam pokazać parę ciekawych stroików które możecie wykonać !



oto jajo

poniżej zamieszczam link do filmiku jak go wykonać ! :P

  https://www.youtube.com/watch?v=cZromZNnw8c






chcę pokazać jak można zrobić w prosty sposób jajka wielkanocne.Nie trzeba ich malować ,wycinać przyklejać.

Zaczynamy:

Potrzebne materiały:
jajko styropianowe
siatka taka po cebuli,cytrynach,czosnku itp. którą nabędziecie w każdym sklepie spożywczym
szpilki 
jakieś kwiatki,kaczuszki, zajączki ,których pełno ich jest w sklepach z pasmanterią i można kupować na metry
wstążeczki
kto nie ma kwiatów może zrobić sam z krepiny,czy nawet z kolorowych kartek


jajko należy włożyć do siatki


Następnie związujemy z obu stron


końcówki nie ucinać za blisko niech wystają po będzie się nam sznurek zsuwał 
Powstanie taki śmieszny cukierek

w szerszej części  jaja czyli na dole rozchylamy na boki wiązanie i na moment łapiemy szpilkami bo bokach


Dalej ucinamy kawałki wstążki  i przyczepiamy je najpierw na samym dole ,a potem ciągniemy na boki


Końcówki wstążki przyczepiamy do jaja za pomocą szpilek ,pamiętając aby zrobić zakładkę ze wstążki aby się nie pruła.Następnie doczepiamy gotowy kwiatek.


I znów przyczepiamy  kolejne kawałki wstążki ,pamiętając o zachowaniu symetrii.Można tak jak ja zrobić różne długości wstążki.
Tu pole do popisu mają osoby robiące jajka karczochowe

Tak wygląda po przypięciu wstążek i kwiatków

Następnie rozchylamy górną część siatki i przyczepiamy kokardkę


Dalej doczepiamy według gustu i mamy gotowe jajko


Takie jajka moim zdaniem robi się w mgnieniu oka i prezentują się świetnie w tych siatkach,a ozdabianie ich jest sprawą indywidualną

Podobnie zrobiłam kolejne jajko używając krepiny na kwiatka oraz  innego koloru siatki

A tak prezentują się oba jajka w siatkach







I teraz następne jajo  - jajo techniką karczochową 

I LINK :p JAK WYKONAĆ  https://www.youtube.com/watch?v=38Hw1D0xkaY


Technika "karczochowa", to nic innego jak ozdobienie styropianowego jajka wstążeczkami.
Trzeba przygotować styropianowe jako o wybranej wielkości, moje ma 11 cm, wybrane kolory atłasowych wstążek o szerokości 2,5 cm i szpileczki.
Przygotowałam wstążeczki w 3 jasnych kolorach: zielonym, pomarańczowym i żółtym.
  
Na początku trzeba pociąć wstążeczkę na odpowiednie odcinki - 5 cm. Dla ułatwnienia odmierzam jedek kawałek, a później przykładając go do wstążeczki odcinam kolejne kawałaki.
Całą pracę rozpoczynam od wierzchołka jajka, do którego przymocowuję kawałek wstążki wbijając szpilki w cztwrech rogach. 
Zanim zacznę upinać wstążeczkę - zobaczcie jak ją należy złożyć. Wstążeczkę składam w tak zwany rożek. Tak wygląda rożek z jednej strony ... ta strona będzie z tyłu.
A tak wyglada rożek z drugiej strony - ta strona będzie z przodu naszego jajka.
Gdy już wiemy jak składać wstążeczkę, to możemy zacząć przypinanie rożków do jajka. Rożki zaczynam przypinać od wierzchoła jajka, czyli tu gdzie przypiełam wcześniej wstążeczkę. Szpilkę wbijam w miejscach zgięcia wstążki, w dwóch rogach. Tu pokazuję już przypięte dwa rożki. 
I kolejne dwa. Upinając rożki staram się, by czubki rożków były ułożone symetrycznie.
Czubeczki rożków można nie przypinać szpileczkami, ja to jednak robię, bo tak mi jest wygodniej. Nie dociskam szpilek jednak do końca, żeby po skończonej pracy bez trudu móc je wyciągnąć z jajka.                                                             Teraz przystępuję do upinania kolejnego rządka - tu można zmienic kolor wstążki i ja to właśnie robię. Teraz rożki upinam pomiędzy tymi z poprzedniego rzędu.
Po przypięciu czterech rożków zaczynam upinanie kolejnych w następnym rzędzie, czyli troszkę niżej i znów pomiędzy tymi z poprzedniego rządka. I tu zmieniam kolor, tym razem na zielony.
W następnym rządku upinam cztery rożki żółte, oczywiście pamiętając o tym, żeby  były pomiędzy uprzednio upietymi, ale troszke niżej. 
W ten sposób upinamy kolejne rządki, oczywiście kolorki zminiamy tak, jak wcześniej to zaplanowałyśmy. Ja postanowiłam zrobić swoje jajko w podłuże pasy, naprzemiennie kolor zielony i żółto-pomarańczowy. Można było zrobić podłużne pasy w dwóch kolorach, ale chciałam zrobić troszke inaczej.                                                                     Poniżej już widać ułożone kolejne rządki rożków: jajko z boku ...
i widok na jajko z góry ....
Zaczynam zbliżać się do drugiego końca jajka.
Tu jak widać powierzchni na jajku została dużo mniej i rożki zaczynam przypinać troszeczkę je inaczej składająć.
Pokazuję to na pasku papieru - specjalnie wzięłam go w 2 kolorach, by łatwiej było zrozumieć.
A tu już upięty rożek złożony po nowemu.
Ostatnie dwa rożki leżące na przeciw siebie upinam do jajka chowając jego brzegi pod spodem. W ten sposób unikam wystawania niepotrzebnych elementów wstążki.                                                                                                    Aby wykończyć całą pracę - przypinam pasek wstążeczki, a ponieważ nie chcę, by szpileczki były widoczne przypinam najpierw wstążeczkę z jednej strony - patrz fotka
Teraz opuszczam wstążeczkę w dół i zawijam ją pod spód - patrz fotki
A to już całe upięte jako. Teraz zaczynam wyjmowanie szpileczek z czubeczków rożków.
Karczochowe jajko już gotowe. Pokazuję je z różnych boków, żebyście zobaczyły jak wyglądają kolorystycznie pasy.
A teraz widok z góry,a poniżej z dołu.
Zachęcam do wykonania pisanki metodą karczocha, nie jest to nic trudnego , a stanowić będzie doskonałą ozdobę świąteczną.

więc następne jajka które to już ?>
Potrzebne materiały to;
kolorowe kartki
jajka styropianowe
fizelina
szpilki
wstążeczki
biała lub inna farba,ale nie koniecznie
dziurkacz


Z fizelinki wycinamy kwadrat


Jeśli ktoś chce może pomalować najpierw jajko,ale ja nie malowałam tego.
Stawiamy jajo na środku naszego kwadratu


I owijamy jajo tak nieregularnie jak kwiaty w bukiecie



przyczepiamy w niektórych miejscach szpilkami
i tak wygląda upięte jajo


Następnie wstążeczką opasamy jajko,od czasu do czasu przypinając aby nam się nie zsuwała
Dorabiamy sobie kokardki i upinamy wkoło na fizelinie


Dziurkaczem wycinamy kolorowe kwiatki


kwiatki fantazyjnie upinamy na jajku i nie przejmujemy się,że widać główki  od szpilek, bo one będą stanowić środki naszych kwiatków

i mamy jajko gotowe


a tu widok z lotu ptaka  lub jak kto woli od góry


w podobny sposób wykonałam kolejne jajko w kolorze różowym



Dla porównania różowe pomalowałam farbą białą,abyście zobaczyli,że dużej różnicy nie ma


Jak widzicie moja propozycja jajek jest bardzo prosta,bez użycia kleju,wycinania nożyczkami,wystarczy ponieść się fantazji a  jajka  wychodzą kolorowe i oryginalne.

Ale faktycznie przyznaję ,że na żywo o wiele lepiej się prezentują niż na zdjęciach.

Mnie osobiście bardzo się podobają te jajeczka i jakże proste są w wykonaniu.

następne będzie nie jajo  :D
fajną wielkanocną gromadkę 
Potrzebne materiały:

żółta rafia , sznurek (żółta włóczka lub bibuła)
gazeta
klej na gorąco lub magic( wiokol )
kawałeczek czerwonej kartki na dziób
rolka po papierze toaletowym
piórka albo tektura falista żółta
ziele angielskie na oczy
 czerwony wyciorek
nożyczki
inne dodatki do wykończenia według gustu i pomysłowości



Z gazety robimy dwie kulki,jedną większą ,drugą mniejszą na głowę




Owijamy je żółtą rafią (włóczką czy nawet zwykłą bibułą)







Z rolki po papierze toaletowym wycinamy pasek szer.2-3 cm


owijamy go sznurkiem 





koniec sznurka ucinamy i przyklejamy

większą kulkę wkładamy i mamy już brzuszek




przyklejamy głowę


wycinamy z czerwonej kartki dziób


przyklejamy dzióbek i  oczy z ziela ,doklejamy piórka jako skrzydełka




kończymy według własnego pomysłu.
Ja doczepiłam  jeszcze nóżki  z wyciorka czerwonego  i posadziłam kurczaka na podeście z rolki po papierze owiniętej wstążką zieloną







Idąc dalej w pomysłach ,można podobnie zrobić kaczuszkę.
Tu  wykorzystałam do brzuszka żółte serwetki jakie wczoraj dostałam z wygranej w candy.Jedynie dzióbek musi mieć inny kształt.





A tu kaczuszka z użyciem tektury falistej zamiast piórek i sznurka.



 Jak widać pomysłów i możliwości jest wiele,a wszystko zależy od naszej inwencji twórczej

A tak wygląda efekt końcowy ,gdzie do prezentacji zdjęcia użyłam znanej już firany mego syna,tym razem nie ściągałam z okna hehe:)




Potrzebne materiały to:
-kolorowa kartka techniczna,nożyczki klej magic
-klej na gorąco bo szybciej klei sznurek
-krepina
-sznurek jakieś ozdoby np.koraliki ,kwiatki co kto ma
-wstążka lub rafia  jak w moim przypadku

Najpierw wycinamy jajo z papieru




  Przyklejamy poziomo  kawałki sznurka   ,naciągając go do odpowiedniego napięcia,tak aby nie wisiał,a ładnie przylegał do kartki



i tak do dołu jaja przyklejamy



  A teraz kleimy pionowo kawałki sznurka,pamiętając o jego napięciu




I tak powstaje nam kratka czy też siatka.Dalej należy obciąć wystające kawałki sznurka


  

Następnie przykleiłam pasek krepiny zwinięty tak jak do różyczek  metodą cukierkową.Mam nadzieję,że wiecie jak bo zapomniałam zrobić zdjęcia





Tak wygląda po przyklejeniu całości,a ten krążek obok to nie do tej pracy tylko przez przypadek znalazł się w zasięgu aparatu.



Na koniec ozdabiamy nasze jajko według gustu i pomysłu,przyklejamy co tam mamy w naszych zasobach


 A jeśli ktoś ma ochotę to może dalej pociągnąć pracę i zawiesić na takiej ramce z papierowych rurek ,tak jak ja to zrobiłam i powiesić na ścianie.


ZAWIESZKA,OBRAZEK,JAJO




Ja osobiście tego nie robiłam, szukałam pomysłów na rożnych blogach, więc macie tu już wyszukane :D Tak wiem jestem mega leniem !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz